BOKIA 2: Cap. 74. Jelania

„- Păi io, până ce că eream care să mă suspandeze pe mine, am fost șef de post, șef de garnizoană și primar la noi în sat, la Potmoliș, bă! Voi ce-ați crezut?! Că ne jucăm acilea? Io stau pe grămada asta de pământ cu iarbă că așa vrea mușchii mei, nu că n-am unde. Io-s un om liber, bă, și n-am treabă cu nimeni. Ba, drept să spui, am și io treabă cu careșiva. Ăia care încalcă justiția mă calcă pe rânză și nu-i suport. La mine justiția e justă, bă, și n-avem ce discuta mai mult. Ai călcat, ai zburat!… Le-am zis-o și la consilieri, și la ăia de-i băteam seara, la secție, să mă mai răcoresc, și i-am raportat-o și muierii mele, Trila lui Ciușcă, dupe tată, să nu zică că nu știe. Pentru mine toți sunt una, nu fac diferența. Poa să fie și nevastă-mea, că o ard de nu se vede, dacă încalcă legea. Și legea, să fie cât se poate de clar, să n-avem vorbe și să nu găsim cusururi: legea sunt io! M-ai contrazis, te-am atins! Ce mai tura-bura, uite popa, nu e popa?!… De lege să nu se atingă nici unul, că l-am spart. Păi nu se poate așa, ca-n țara lui Papură Vodă! Ca primar, nici io nu m-am atins de ea, măcar o dată… O ocoleam cum puteam, și zău că nu mi-era ușor… Ba pe stânga, ba pe dreapta, ba pe sub gard, ba peste gard… Ăștia de-acum pun tot felul de piedici, domne, te tratează ca pe-o armă de vânătoare. Da pe mine nu m-au putut da de pământ, mama lor de nevrednici care încalcă legea de n-ascultă ce zic io… Că la țară la noi nu poți: ori fac toți ca unu, ori nimic… Iar acela unu sunt io, măi! Când au văzut că n-o mai scot la capăt cu mine, toți căcănarii de săteni de sub ordinea mea au întins-o. Tiii! Occident, băiete! P-aici ți-e calea!… Și s-au tot dus, de-am rămas io singur, cu Trila mea.

(mai vine și continuă)

Published in: on 23 Iulie 2012 at 10:56 am  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2012/07/23/bokia-2-cap-74-jelania/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

