BOKIA 2: Cap. 53. Bani și lapte

Adevărul e că sunt egoist, al naibii de egoist. Nu vreau să mă curăț în latrina asta dotată cu borâturi împăiate, vorba lui Grobis Bian, fără să-mi procur un moment de glorie. Eu nu sunt resemnat ca și voi, șmekerinos! Eu sunt resemnat ca mine. N-am bani de lapte? Scriu cuvântul bani și cuvântul lapte și penuria trece. N-are decât să îmi ghiorțăie burta cât are ea chef, la urma urmei e un om liber, sau ce?! Banii și laptele îmi sunt de-acum la îndemână. Și cât va exista pe lumea asta de bokioți foaia cu pricina, eu voi avea bani și lapte.

E tare găselnița, nu? Și când te gândești că n-am nicio idee despre cum se compune, cum se scrie ceva… Știu însă o treabă: pe aici, pe foile mele, va trece toată Bokia, cu cățel, cu purcel, încolonată, gata să mă pune-n tur, urmând ordinea pe care eu o stabilesc, în frunte cu actorii pe care eu îi aleg să iasă în față. Fiindcă romanul e, în cazul de față, clipa luminată de minune, iar minunea e că eu vreau ca, tocmai în clipa când un străin cu gusturi sătești ciudate cere o țuicomicină pentru tratament instant al caniculei, pe o terasă din centru, să se vadă cu maximă limpezime și în mod complet dezinteresat politic ce fac bokimanii pe la ei prin vieți…

Cui îi strică un portret, mai ales când e șarjat după gustul locului și al epocii? Pe cine va deranja să se hoalbe în oglinda mea strâmbă, dar expresivă? Dacă doi inși se recunosc într-un singur portret, e dreptul lor. Îl dau cu plăcere oricui, gratis dacă cotizează ceva, că oameni suntem… Și singura dictatură simpatică e cea a autorului peste pagina la care scrie. De acolo iese ceva, se dă ceva. Nu se ia… Drept pentru care zic și eu, să nu tac.

(mai urmează)

Published in: on 13 Iunie 2012 at 10:57 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2012/06/13/bokia-2-cap-53-bani-si-lapte/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

