BOKIA 2: Cap. 51. Intăr mețo

Nu te poți, desigur, lua după cioace și, brice și carice dintr-ăstea, precum legendele urbane. Se minte în ele ca la ușa cortului, pe când eu, aici, mi-am propus să fiu scribul modest, dar atent, al unei clipe de vară caniculară de importanță istorică din Bokia. De ce „de importanță istorică”? Păi fiindcă așa o fac eu să fie, bădie! Aici, la noi, de importanță istorică nu e nici când trece trenul oficial al armatei a 7-a în retragere din cazărmi către civilie. N-a fost așa nici când au venit, pe rând și împreună, Preșul, premierașul, Patriarhia Sa Prealuminată, ștabii neamului sau coana Marița Rastel, întemeietoarea computerului croșetat din lână, pentru văduve și fetișcane…

La noi în oraș am impresia că nici Armaghedonul n-ar fi chiar un eveniment de importanță istorică, doar nu degeaba suntem antrenați…

Se zice că era o vreme când fiecare zi era o mare celebrare de importanță strategică pentru devenirea ființei noastre de neam și solidaritatea între persoanele de orice sex, ba chiar și de altele. Dar cine să mai știe cum stătea trebușoara înainte de Marea Răsturnică? Care știe, tace și nu spune, pentru că așa e lumea pe aici, modestă. Iar care nu știe, spune. Dar îți toarnă în cap numai legende urbane.

Așa că de ce să nu inventez eu o clipă minunată, ieșită din comun, în care plimb aici, pe la vizeta cititorului, toată fauna învălmășită din minunea asta de oraș în care eu sunt acasă și, tot mai mult, și tu… De ce? Am cu ce? Am! Am de ce? N-am, dar asta nu e treaba nimănui. Păi și atunci?!… Și atunci: îi dăm bice înainte, să învețe tot bokianul ce înseamnă fibra trăncănelii în veac…

(vine șmecheria, vine)

Published in: on 11 Iunie 2012 at 11:29 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2012/06/11/bokia-2-cap-51-intar-meto/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

