BOKIA 2: Cap. 46. Visul poleit al preșului

„- Ziceam, deci, de spovedanie… La voi e confesiune, dar nu contează… Tot aceeași mămăligă. Pe scurt… Mă auzi ce zic?” Era la doi pași, cum să nu-l audă. Dar știa că e numai un efect retoric, ca atunci când te piști singur, în locul purecelui, ca să te verifici dacă mai ești sau nu treaz. „- Sigur ke oud!” „- E-n regulă. Deci vreau să zic că am băut, mâncat în post, curvăsărit și jucat cărți pe bani, știind că boii ăștia mă lasă să câștig. Nu m-a deranjat. N plus, am făcut, fac, politică. Înțelegi… Dar acum chestia este ce anume îmi doresc și ce anume vreau să vorbesc  cu tine, să pui o pilă la Domnul. El m-a ajutat mereu până acum, probabil fiindcă am mâncat căcat când eram mic și, văzând că e bun la gust, am mâncat în continuare. Eu știu că astea nu-s chestii întâmplătoare… Deci: vreau să mă las naibii de politici și de cretinătăți din astea cu condus de partide – găști de noi -, de stat în fruntea țării (să mai muște și alți fraieri, eu am avut parte destul de bulșituri dintr-ăstea)… Vreau să mă fac patriarh. E o biserică autocefală, ce dreak! Nu dai raportul nimănui. Ca președinte, mă cheamă ăștia la trei păzește și în fața aleșilor țării, și înafara țării la parlamentul continental, și la transoceanici, că ăia au pretenții să știe și să fac tot”.

Tolbică amuți. Revenindu-și succint însă, bâlbâi: „- Patriarh…” Bine, dar la mine nu are de ce se…” „- Nu are?! Cum să nu?… M-am gândit bine. Dar ce ai fi vrut, să mă duc să le spun la ai mei? Păi cum mi-l șoptesc mie pe actualul, așa m-ar șopti și pe mine te miri cui. Nu, nu, nu fac eu greșeli dintr-astea. Tu ești numai potrivit. Ăștia m-au pus bine cu Ăl Bătrân din ceruri până am ajuns unde sunt acum, cu puștii ăia de pa balcon împrejur, cu scociul la purtător, cu pantofi cu scârț. Dar dacă ești un pic atent, își dai seama că astea sunt praful de pe tobă…”

(vine, vine și următorul)

Published in: on 4 Iunie 2012 at 9:30 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2012/06/04/bokia-2-cap-46-visul-poleit-al-presului/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

