BIKIA 2: Cap. 29. De la lume aruncate și în cap la mine date

Nu ce gândește Ploconius Baci mă frământă însă pe mine (dacă mă frământă ceva). Ce poate gândi un artist al pachetelor de cărți de joc îmbrăcat în uniforma slujitorilor lui Dumnezeu decât combinații câștigătoare?! La ce îi poate umbla mintea decât la mântuire? Pre pământ – unde avem de toate, închisori și libertate etc. – și în ceruri… Timpul vieții e scurt, hai să tragem de timp, unii trăiesc din furt alții trăiesc din flirt… Numai salvarea de-ar veni, și de smurduri ne-ar scuti. Dacă-n Bokia trăiești la nasoale te gândești. Dacă te gândești mai bine te și îmbeți de rușine. Vai vai vai și aoleu, vreau să mă salvez și eu. Numai iubirea, doar iubirea, te face-n viață diafan, numai chenzina, doar chenzina, te-obligă să aștepți un an…

Dar uite că mă invadează toate refrenele de cacao ale acestor ani rebeli de viață care nu se-ntorc, ah, nu se-ntorc, șeful e mereu un porc, poți să-l schimbi și pe valută, el tot știe să te penalizeze…Vremuri de restriște și miștocăreală, tu drăguță ieși afară. Ieși afară și din țară, să nu vii a doua oară. Iar când vii, adu valută, că vrea șeful să te vadă. Cum te prinde, cum te iartă, că are gânduri înalte. Cum te prinde, cum te pupă, că îi place mierea multă…

Tiii! Nesuferit folclor urban mă mai invadează… Și eu care vorbeam de lucruri înălțătoare, de salvare, mântuire sau măcar reducere de taxe și teveauri… Dacă vrei să faci un bine, atunci fă-l cum se cuvine. Dacă vrei să faci alt bine, fă-l și p-acela cum îți vine. Și dacă mai vrei un bine, când îl faci, să stai pe vine… Etc.

… Că multe înțelepții bokiote am în minte și în vintre.

(vine și următoriul)

Published in: on 15 Mai 2012 at 3:44 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2012/05/15/bikia-2-cap-29-de-la-lume-aruncate-si-in-cap-la-mine-date/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

