BOKIA 2: Cap. 23: Retragerea strategică

„– Mereu am spus că numai Căderea în păcat face ca darurile divine să fie folosite aiurea!…”, remarcă în treacăt vizitatorul. „Altceva e când nu Aghiuță, ci Tatăl Ceresc e slujit…” „– Întocmai, Sfinția Voastră!”, încuviință, o dată în plus, Iorgomitul, atent la mersul lucrurilor, în virtutea vigilenței lui strămoșești. „– Eu zic să trecem drumul să servim ceva… Oricum, aici poate veni oricine și…”, încercă părintele exorcist un dribling, dar oaspele preciză cu calm și drăgălășenie: „– Nu să mă îmbuib am venit… Uitați de asta. Am în geanta asta un colț betonat de pâine pe care, mai spre seară, când îi va veni vremea, îl voi înmuia în niște apă sălcie, de pe la florile din vaza camerei în care mă voi nimeri… Dar n-am venit să stau, ci să mă luminez…”

Frumosul era cam dus cu pluta, naviga în derivă, căzut într-o ureche fiind, era clar… Dar, totodată, era și inspectorul cel mai temut de la Patriarhie, cu rang înalt, trebuia umblat cu el precum cu preacinstitul caliciu, cu sfintele moaște, cu chenzina de neajuns până la următoarea plată, cu… în fine… cu te miri ce.

„– Fie, dar, precum ziceți… Că noi mergem în voia Celui de Sus ce se exprimă prin voia Părintelui Patriarh, a cărui vorbă dumneavoastră o aduceți azi printre noi…”, o luă pe calea lungă Iorgomiciul. Nu-i venea nicio soluție salvatoare în minte, dar Exorcilă îi veni într-ajutor. „– Zic să îl ducem pe părintele vicar peste drum numai după ce conlucrează cu părintele Baci. N-ar fi mai bine?” „– Nimic nu împiedică!”, admise oaspetele cu pantofi scârțâitori și pantalonul călcat lamă. „– Noi ne-om trage atunci în altar până ce veți face ce veți socoti de cuviință…”, organiză popa Pecurar tărășenia, trecând îndată la aplicare…

(mai urmează)

Published in: on 9 Mai 2012 at 9:20 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2012/05/09/bokia-2-cap-23-retragerea-strategica/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

