Document: SCRISORI BOIEREŞTI DIN MOLDOVA SEC. AL XVII-LEA (22)

Mării Sale Jupânesii Noastre de fală și osăbire, Maria a lui Ilie logofăt,

 

Cea cu aplecare de bine a supusului Nicoriță, ficior în casă, ot Burmuzăni, care la grea năpastă șade. Că ungurenii aiștea a găsit în migiloc de potecuță și un leah scupit în gură ce numai șuguiește și mereu n-ar mai tăcé, ș-au dzâs că numai bun iaste pintru aiasta să vie cu noi. Ș-amu ne-am pominit în cuscrie și cu șleahticul ista cârpit la suman care pe lângă zarurili ce-am durigălit în cupă cea di piele pănă acmu, au adus la batai și cartea. Cum poati fi că nici de-a moarta nu-mi intră vro rigă ori o cniaghină, iar slujile de bâtă ori de șpangă să duc tot la umflații iștealanți nu e de priceput, numai de n-o hi ghiara lui Nefârtatu. Ci rămăsăi fără cușmă și suman, iar pre urmă, când n-am mai avut ce pierde, m-au suit în stegiar, sus la vârv, și m-a pus să fac ca brehnacea și ca buha tucma când trecia pe sub mine un pâlc de oaste turciască.

Pănă la urmă am scapat nevatamat, iar Micăuș ungureanu cel vrednic la snoave și gâlceve mi-a adus un mundiraș turcesc ce-au luat de pre unul din cai când busurmanul s-au dus cu iataganul a mână după un guițat de godac sălbatec.

De m-ai vedia, jupăneasă, cum m-au ars soarili în creștet, rău ț-ar păré. Iar triaba mi-oi faci-o negreșit cum scap din prinsoare la razboinicii iștea,

 

Nicoriță, sărutăm driapta

Published in: Fără categorie on 22 Iunie 2011 at 8:41 am  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2011/06/22/document-scrisori-boieresti-din-moldova-sec-al-xvii-lea-22/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

