Document: SCRISORI BOIEREŞTI DIN MOLDOVA SEC. AL XVII-LEA (21)

Text fără dată, în limba română, cu alfabet chirilic, grafie cu cerneală rădăcinie,  pe pergament: Datare aproximativă: primele două decenii ale sec. al XVII-lea.

Provenienţă: Arhiva Turanu, fond documente familiale Moşoniu – Apăvăloaie

 Preacinstitei Jupânese,

            Domniei Sale Mărioara,

                        La moșiie la ea, închinăciune

Adecă io, Costandachi vel pitar, zâc domniei tale ce te țân a fi inema mea că de când m-am tupilat iar la poală de codru pre lângă măria sa Domnul, spre a sluji în harț ba contra păgânului, ba a leahului, ba a ungurului, numai la măria ta mă ațin cu gândul. Iară sara ce-au fostu rămâne și nu se preschimbă în zâua ce-au vinit, că numai o dată în traiul de muritoriu pre pământ așa ceva poate fi. Și iară mă duc cu sufletul cătră frâmseța măritei mele stăpâne ce-au pus denaite flămândului coșarca cu alivenci și burdușelul cu vinișor den podgoria ce ai pre dealul de dupi căși, care cui nu i-ar fi de trebuință. Care am fulecat toată cuprinderea și am stăvilit foamea așa chip de au trebuit să mă ațân de-ntors numai pin ierbișuri nalte și să mă cat de pântecarai cu brusture gros. M-au pedepsât sveti Marcolea că n-am țânutu în cumpăt foamea de dzina mea de la suflet și m-am cuprins tot cu libov și n-am mai vrut a știre de alta, ce numai de alivencile ci-ai facut cu mânile aiastea drage.

Ș-aș mai fi mâncatu, de nu se gătau, așe calde cu abur cum era,

Constandachi

Published in: Fără categorie on 21 Iunie 2011 at 9:03 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2011/06/21/document-scrisori-boieresti-din-moldova-sec-al-xvii-lea-21/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

