Document: SCRISORI BOIEREŞTI DIN MOLDOVA SEC. AL XVII-LEA (20)

Text fără dată, în limba română, cu alfabet chirilic, grafie cu cerneală neagră, mai înghesuită și cu litere mai mici, pe pergament: Datare aproximativă: primele două decenii ale sec. al XVII-lea. Marioara, soția logofătului Ilie, către Costandache. Succesiune stabilită cu probabilitate, conform logicii interne a textului.

Provenienţă: Arhiva Turanu, fond documente familiale Moşoniu – Apăvăloaie

 Costandachiță, Costandachiță,

Trecut-au noaptea ceea au numai o părere au fost și nice că ar fi venit încă? Șed ici în cerdac și nu mă mângăi a ști dacă fost-au cu adevărat au ba.

Ci iar pus-am oamenii mei să plimbe mânzacul cel drag pen ogradă, ca să știu că nu e altmintrelea decât au fost.

Când strânsu-m-ai în brață credeam că mă rup toată și nice aer în peptu nu mai intra. Unde mi-ai fost până acmu Costandachiță și unde mi te-ai dat dus iară?

De Iliuță nu mai știu nemică, iar dacă el de mine nu mai vrea să știe, de ce aș vrere eu?

Nu sta departe, nu te fă și tu nevăzut, haida numai,

Marica ce te țâne în suflet

Published in: Fără categorie on 19 Iunie 2011 at 8:34 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2011/06/19/document-scrisori-boieresti-din-moldova-sec-al-xvii-lea-20/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

