Document: SCRISORI BOIEREŞTI DIN MOLDOVA SEC. AL XVII-LEA (4)

Text fără dată, în limba română, cu alfabet chirilic, grafie cu cerneală rădăcinie pe pergament: Datare aproximativă: primele două decenii ale sec. al XVII-lea.

Provenienţă: Arhiva Turanu, fond documente familiale Moşoniu – Apăvăloaie

Dumnealui, lui Vasilie sân Timofte, ot Cricalau i Mașnița, sub Sarău, cămăraș de-al triilea,

Preaiubitului meu frate,

Voie bună și sanatate de la cea născută dentâi, care sunt io Maria. Adecă amu daca s-au tâmplat de-au venit unii în dobândă, alții cu domnișor nou, ce pohtește la scaun, iar Vodă i-au chiemat pre toți ai lui slujitori credincioși la slujbă fără de preget, iată că și Ilie s-au dus după cum i-au venit de la domnie să să ducă. Ce tu amintește-ți fără sminteală cum te-am dat pren apă și te-am pus în straie de preț și ț-am dat ca să te faci zdravăn și să nu te ajungă boalele niciodată, pre cât ar fi voia Domnului Dumnedzieului ceresc, numai carne și bob, tot unul și unul, iar zgârciurile le-am lăsat la alții, că te-am strâns la piept și ț-am avut grija.

Ci au venit vremea să ne amintim aiaste. Și să te duci după Ilie fără preget și să mi-l aduci zdravăn la casa mea, de oriunde ar fi și oricum i-ar prii au ba. Auzâtu-m-ai oare? Care lucru cu băgare de samă să mi-l faci, precum un frate iubitoriu și îndată să te duci, că inema mea să topește de dor. Și să nu fii cu nebăgare de samă la oștile ce se împreună, care nu are cum hi treaba ta. Că io zi și noapte aștept și nu las locul.

Mariea, care soră ți-este

Published in: Fără categorie on 20 Mai 2011 at 8:54 pm  Lasă un comentariu  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2011/05/20/document-scrisori-boieresti-din-moldova-sec-al-xvii-lea-4/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

