JURNAL de JOJOLICA(3): Alexandru JURCAN: FASOLE CU OS

 Jojolique, the superhero of the eternal fabulous Transylvanian village, is striking again! (O.P.)

   Trebe făcut de mâncare, omu îi o fiinţă nesătulă în vitamine. Amu aş face fasole cu ciont, adică un os porcos. Jojolu îi beteag, că l-aş trimete cu osu la Dudulu, să mai taie din lungime, că iesă mult din oală. Noi nu avem săcure de ciont, că Jojolu numa ar mânca, nu mai are alte interese. Am coborât io înşine cu osoiu în mână. D’apoi, ţuce-mă Rusaliile, că deodată m-am pomenit cu mâna vidă de os. Ce o fost ? Cânele Cocovin… că să întorcè  cu Vorovela de la plimbarea de făcut treburi. Am fujit după câne din tăte puterile rămasă. Noroc că Dudulu intra în bloc şi l-o mobilizat pă Coco, numa că mie nu mi-o mai trăbuit osu gata mozolit, n-are decât Vorovela să mă des păgubască. Am ajuns sus stoarsă de vlagă. Am aprins becu în camera mare… tulai!!!! Explozie ca-n filmele interbelice. Noroc că becu s-o spart dincolo de ochii mei. Apoi am şi ars o lumânare de mare mulţămire la Maica Precistă şi era gata să las o lacrămă, da’ deodată o vinit scumpu de Niculiţă cu oarece problemă … L-am rugat să verifice ce şi cum… O zâs că nu-i bine să rămâie bucata de bec în dulie, trebe scoasă cu grijă. Io am gândit că-i mătaforă şi m-am roşit ca untu în lespede. L-am prins de mână cu drag şi el mi-o zâs în şoaptă că-i trebe musai o sumă de bani, că viaţa îi dură.

Published in: on 19 Ianuarie 2011 at 1:01 pm  Comments (5)  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2011/01/19/jurnal-de-jojolica-3-alexandru-jurcan-fasole-cu-os/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 comentariiLasă un comentariu

  1. Dragă Jojolica, cea mai bună măsură împotriva supărării și-a tristeții este să rămână omul vesel și să facă „haz de necaz”… Văd că tu ești optimistă și nimic în lumea asta nu te poate doborî… Folosești gluma precum cavalerii din alte vremuri, spada…
    Aștept mereu vești despre tine, aceeași admiratoare din umbră. D.E.

    • Pur și simplu mă determini să mai scriu….

  2. Așteptăm cu toții noile file de jurnal!

  3. Exact, chiar asta dorim, să ne mai înveselești cu limba ta arhaica și suculentă, ca să nu uităm de unde am plecat, să ne bucurăm de ce am avut, dar mai ales să prețuim umorul sănătos…
    Jojolica, continuă, chiar dacă nu toți sunt încântați… noi, cei ai pământului, te prețuim

  4. De acord. Să vedem acum când mai primim vești de la Jojolica!


Lasă un răspuns

