Alexandru JURCAN: JURNAL DE JOJOLICA (2)

Răspunzând inivitației mele cu promptitudine și prietenie, la cererea cititorilor – formulată explicit în comentarii -, prozatorul Alexandru Jurcan oferă încă o pagină subtilizată din jurnalul (de toamnă) al Jojolicăi. O transcriem aici, cu speranța de a-i regala din nou publicul (O.P.)

 

Duminică, 28 nov.

   Amu oi scrie cum am fost ieri în satu lui văru-meu, că nu l-am văzut de mult. Fely o făcut rost de maşină. Satu Jorlaca îi mare şi fain. Văru Murlucea m-o nevrozat, că nu vorbè cu mine, că lovè cu pumnu în televizor, că pruncu lui l-o strâcat de tot. Apoi am fost şi la mătuşa  Cicoare, care stă păstă pod, unde umblă strâgoi bolunzi. Are casă cu şură… ce bine îi vara acolo în fân, dacă eşti cu cine trebe…

   Tulai, ce m-am spăriet de un om călare, din jos de biserică, doară să auzè tropăitu şi omu m-o abordat, poate o crezut că-s femeie de-alea de-o noapte.

Io nu mă tem de nici un viol organizat, că şi bieţii bărbaţi au trăbuinţă. Oare de când îs măritată cu Jojolu? El, bietu, niciodată nu m-o violat, că are mult bun sâmţ.

Am stat la mătuşa Cicoare o vreme bună. Stă pă deal, are două intrări la casă, d-apoi s-o luat lumina electrică şi m-o apucat fricile. Are livadă mare şi face pălincă de prună stătută. Ficioru ei pune potcoave pă labele de cai. Are un atelier de tortură de cai, cu unelte fioroasă. Pă ficioraş îl cheamă Suruţu şi tare să pricepe la multe, că o adus o fată în casă şi… gata… o potcovit-o într-o noapte  şi aia o rămas umflată, că nu avè pilulă pregătită şi nici  Suruţu nu o avut naylon de-ala .

Published in: on 17 Ianuarie 2011 at 8:32 am  Comments (1)  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ovidiupecican.wordpress.com/2011/01/17/alexandru-jurcan-jurnal-de-jojolica-2/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Draga Jojolica, mă bucur că ne destăinui și alte întâmplări din caietul ascuns… ești mereu o surpriză plină de savoare, care ne înveselește și ne încântă.


Lasă un răspuns

